onsdag 26 januari 2011

Dagens fynd

Inte dagens fynd, denna plockade jag upp på Myrorna för ett par veckor sen och aldrig har väl potäterna smakat så gott..

Gillar de här dyngtunga krukorna som ska stå i köket och hålla ordning på slevar och vispar och annat kolijox. Vasen är underbart blå och svart och jag blev bara kär.

Ugnsformar och serveringsfat i ett, hur praktiskt får det bli liksom? :) (Ignorera prislappen)

Kakburkar, kanske får pojkarnas farmor en om farfar tycker att hon ska ha det, annars har jag inget emot att behålla båda. Den understa är "lokal" från Vingåker. Båda har innehållit pepparkakor.

Jag har två fönster i köket, ett stort vid matplatsen och ett litet vid diskhon. Så en stor rosarandig 80-tals gardin till maten och en liten gardin som kommer göra diskandet till sann fröjd.

Lite kultur..

Inte ett loppisfynd men däremot en tygbit som mamma köpt på Åhlens och som jag fick en bit av. Superfint, blommorna är stora :)

3 kommentarer:

  1. Hej, nu är jag här igen efter en hektisk vecka.
    Massor med härliga fynd! Tänk att det är så kul att diska när du får så snygga gardiner:) Har du rosa diskborste oxå?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej, inte än men min nästa diskborste ska vara om inte rosa så iaf en riktigt glad och vårig färg :)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina fynd! Och de där tunga krukorna att ha diverse i blir nog skitbra!

    SvaraRadera