måndag 17 januari 2011

Vänta, blinka

Jag köpte boken mest för omslagets skull får jag erkänna, och när jag började läsa blev jag ganska imponerad. Sen svalnade intresset lite grand då boken trasslade in sig i sig själv. Enligt mig då. Den har fått en massa bra kritik, språket är suveränt på vissa ställen och ganska jobbigt på andra, och för mig blir det en bok som jag är tveksam till att rekommendera.

Det är många personer vars livs vävs samman eller är helt skilda från varandra. Alla trådar är lösa på slutet, men jag vill ju veta vad som händer. Jag gillar personerna även om de är ganska extrema, jag kan inte påstå att jag känner nån i verkliga livet som jag kan identifiera med de i böckerna. Det är inga lätta människor, tvångstankar och "det här måste väl betyda nåt?" återkommer genom hela boken. Ångrar absolut inte att jag läste den men.. tja.. vet inte vad mer jag ska säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar