fredag 3 juni 2011

Fredag i juni

Jag rör mig långsamt, låter det få ta tid, det har tagit tid att bli så här sliten så det kommer att ta tid att vara tillbaka igen. Ägnar mig åt att göra själen glad. Målar. I korta stunder, orkar inte varken fysiskt eller koncentrationsmässigt att hålla på en längre stund.

 Idag tog jag o pojkarna o cyklade till växtpiraten för att köpa balkongblommor. Vi fick ett nytt rum o själen min jublade av att sitta där i värmen. Lite avkoppling för örterna också som hittills varit de enda tufsiga stackarna därute.

Challes val

Mackes val

Ingen sommar utan pelargoner, har tre till i en balkonglåda

Örtträdgården :D

Det börjar mulna på..

Margeriter o prickig vaxduk


 Min magkänsla har fått mig att må illa ett tag, idag fick jag en tråkig bekräftelse vilket tog bort lite av glansen som dan ändå gett mig. Sjunka ihop, gråta, ta nya tag. Har kommit på vilken tatuering jag vill ha, fågel Fenix, vilket är så himla självklart. Vet inte vilken sort den ska vara i än dock. Så kommer jag nog ha den dåliga smaken att sätta den ganska synligt, som en påminnelse till mig. Att jag kommer igen. Alltid.

2 kommentarer:

  1. Låter som det är lite tungt hos dej.

    Hoppas du repar dej över sommaren. Mycket sol och vila på balkongen kanske gör susen!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. Tack :)

    Det kommer att bli mycket sol o vila på balkongen för min del den här sommaren

    Kram

    SvaraRadera